2 Temmuz 2015 Perşembe

Herşeyin hayırlısı...

Merhabalar sevgili blogcum,
Sana iki yıldır bir üniversitede çalıştığımı, iki yıldır ne olaylar ne olaylar yaşadığımı anlatmamışım pek. Şöyle bir kısa özet geçersem: bu iki yılda sırasıyla; çalışmaya başladım, farklı bir şehire taşındım, aşık oldum, en yakın arkadaşımın kanser olduğunu öğrendim, ayrı şehirlerde olduğumuz için tedavi zamanında yanında olamadım, uzaktan destek olabildim, nişanlandım, tam nikah yapacakken nişanlı kişisinin nikahtan vazgeçmesiyle sarsıldım, ardından aramızda sıkıntılı bir süreç başladı ve severek ayrılmak zorunda kaldım, aylarca ağlama krizlerine girdim, ailemle arama bir soğukluk girdi, boşlukta sallandığım için psikologa  gitmeye başladım. Şimdi bütün bunların sıkıntısını atlatma çabası içerisindeyim.
Hep sıkıntı dolu yazılar paylaştığım için  pek mutluluğa yer vermemişim. Artık öyle yapmamaya karar verdim. 28 yaşımda artık etrafı mutlu etmekten çok kendimi mutlu etmenin, kendimi mutlu ettikten sonra zaten etrafa mutluluk dağıtabileceğimin farkına vardım.  Bizim oralarda cenaze evlerine taziyeye gelenler, yakını kaybedenlere hep "akıllı yan" derler. Hep düşünmüşümdür acaba niye daha güzel teselli cümleleri yerine sadece iki kelimelik bu söz söyleniyor diye. Bu günlerde anlıyorum ki en doğru teselliyi bu iki kelimeyi söyleyenler yapıyormuş. Gerçekten bazı acılar insanı aklını kaybettirecek noktaya getiriyor. Ruhen çöküntüye uğratıyor. Kendinden geçerek bir şeye üzülmek ya da bunun daha fazlası ancak kişinin kendi hayatını karartıyor. Kişinin ne kendine ne etrafa hiçbir faydası olmuyor. Her şey daha da kötüleşiyor. Bu demek olmuyor ki hiç üzme kendini, olmuşsa olmuştur, sen rahat ol. Tabi ki böyle bir şey mümkün değil. Psikologların da söylediği birşey var: "Acıyı zamanında yaşayacaksın. Ertelemeyeceksin. Yoksa ileride senden intikamını kat kat fazlasıyla alıyor." O yüzden şimdi kendimi kaybetmeden, ertelemeden acımı yaşamaya çalışıyorum. Bu bir süreç. Bunlarda geçecek inşallah. En büyük sığınağım dualar ve tevekkül.
Allah zor durumda olan herkesin yardımcısı olsun, onlarla birlikte bana da yardımcı olsun. Amin. Her şeyin hayırlısı...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder