12 Mayıs 2015 Salı

Evet Biliyorum Milyonlarca Kişi Bu Kitaplardan Bu Kısımları Alıntılamıştır

Evet bende kitaplardan alıntı yapmayı severim. Bazen alıntılara bakarak kitap seçer okurum. O yüzden bu yazı okuduğum iki minik kitaptan alıntı içeriyor. Unutmayayım diye kendime not olarak bırakıyorum bu yazıyı. Evet biliyorum milyonlarca kişi bu kitaplardan bu kısımları alıntılamıştır. Birde ben alıntılayayım ne olmuş yani. İşte onlar:

"Uyku yaman bir sihirbazdır, dengeleri altüst eder, uzaklık yakınlık diye bir şey bırakmaz, yan yana yatan insanları birbirinden ayırır, ayrı düşünenleri bir araya getirir.(Bilinmeyen Adanın Öyküsü- Josê Saramago)"

...

"İşte kader hep böyle davranır bizlere, hemen arkamızdadır, iyice sokulmuştur, hatta biz kendi kendimize söylenirken, her şey bitti, hepsi bu kadar, olsun kimin umurunda derken, elini uzatmıştır omzumuza dokunmak için.(Bilinmeyen Adanın Öyküsü-Josê Saramago)"

...

"Sevmek sahiplenmenin en güzel biçimidir herhalde, sahiplenmek ise sevmenin en kötü biçimi.(Bilinmeyen Adanın Öyküsü-Josê Saramago)"

...

Şimdi neden nokta yok cümlelerin arasında dersen, o da kitabın yazarının tarz farkından kaynaklanıyor. 

Birde "Küçük Prens" alıntılarım var:

"İnsanlar mı?...Rüzgar durmadan bir yerden bir yere sürükler onları. köksüzdürler, bunun da acısını çok çekerler.(Küçük Prens-Antoine de Saint-Exupéry)"

...

"-Alışmak demek, ne demek?
-Alışmak "bağlar kurmak" demektir.
-...Beni kendine alıştırırsan, senin bana, benimde sana ihtiyacım olur. Benim için dünyada biricik olursun. Ben de senin için dünyada biricik olurum.(Küçük Prens-Antoine de Saint-Exupéry)"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder